صنعت

  • ۰
  • ۰

مستربچ‌ رنگی، ترکیبی یا افزودنی (از جمله مستربچ‌های ضد اشعه ماوراء بنفش) با حامل‌های جامد یا مایع، هدفشان رنگ‌آمیزی (مستربچ‌های رنگی) یا دادن خواص دیگر (مستربچ‌های افزودنی) به پلاستیک است.

 

مستربچ مخلوط غلیظی از رنگدانه ها و / یا مواد افزودنی است که در طی فرآیند گرمایش در یک رزین حامل که خنک شده و به شکل دانه ای بریده می شود، محصور شده است. Masterbatch به ترانسفورماتور اجازه می دهد تا پلیمر طبیعی را در طول فرآیند تبدیل پلاستیک به صورت اقتصادی رنگ آمیزی کند.

 

جایگزین‌های استفاده از مستربچ‌ها، خرید یک ماده خام کامپوزیت (که ممکن است به معنای افزایش هزینه و انعطاف‌پذیری کمتر باشد، به عنوان مثال، تنوع رنگ محصول)، یا مخلوط کردن مواد خام در محل (فرآیند بالقوه مشکل ساز است) است. پراکندگی کل رنگها و مواد افزودنی و مستعد به دست آوردن اجباری مواد بیش از مواد لازم). در مقایسه با رنگدانه های خالص، مستربچ ها به فضای ذخیره سازی بیشتری با زمان تحویل طولانی تر نیاز دارند.

 

از آنجایی که مستربچ ها قبلاً ترکیبات از پیش مخلوط شده هستند، استفاده از آنها از مشکلات تجمع مواد افزودنی یا رنگ ها و همچنین مشکلات پراکندگی جلوگیری می کند. استفاده از مستربچ ها به ترانسفورماتور اجازه می دهد تا تعداد کمتری از درجات پلیمر را بدست آورد، بنابراین شرایطی را برای خرید مواد خام در مقیاس فراهم می کند.

 

مستربچ ها می توانند بسیار متمرکز شوند (در مقایسه با ترکیب نهایی)، با "نرخ کاهش" بالا. یک کیسه 25 کیلوگرمی می تواند یک تن مواد خام را پردازش کند. ماهیت نسبتاً رقیق شده ماتربچ ها، در مقایسه با افزودنی های خام، دقت بیشتری را در دوز مقادیر کمی از اجزای پر هزینه امکان پذیر می کند. ماهیت فشرده دانه های مستربچ جامد، مشکلات گرد و غبار را که ذاتی در افزودنی های جامد تصفیه شده است، از بین می برد.

پیشنهاد مطالعه: دلایل تغییر قیمت انواع مستربچ

 

مستربچ های جامد حاوی حلال نیستند و متعاقباً اگر تبخیر نشوند، عمر طولانی تری خواهند داشت. مستربچ معمولاً حاوی 40 تا 65 درصد افزودنی است، اما این محدوده در موارد شدید می تواند به مقادیر بین 15 تا 80 درصد برسد.

حامل مستربچ می تواند بر اساس یک موم (وسیله نقلیه جهانی) یا بر روی یک پلیمر خاص، یکسان یا سازگار با پلیمری باشد که باید تبدیل به تبدیل شود. به عنوان مثال، EVA یا LDPE را می توان به عنوان حامل برای پلی اولفین ها و نایلون، پلی استایرن را می توان به عنوان حامل برای ABS، SAN و گاهی اوقات پلی کربنات ها استفاده کرد.

 

هنگامی که یک حامل مستربچ با ماده خام ناسازگار باشد، مستربچ می تواند خواص ماده تبدیل شده را تغییر دهد، بنابراین هر زمان که لازم باشد، ترانسفورماتور باید ویژگی های ماده خام را مشخص کند.

 

درصد استفاده از مستربچ ها نسبت به ماده اولیه بین 1 تا 5 درصد است. چندین مستربچ (رنگ و افزودنی (ها)) را می توان با هم ترکیب کرد. تجهیزات تبدیل معمولاً با مواد خام و مستربچ تغذیه می شوند. همگن شدن هر دو ماده در انتهای حرکت اسپیندل دستگاه تأیید می شود.

 

گاهی اوقات سیستم مستعد اثرات نامطلوبی مانند جدا شدن مستربچ از مواد اولیه در قیف دستگاه است. مستربچ را می توان مستقیماً به اسپیندل ماشین اضافه کرد، به عنوان یک جامد با جریان آزاد یا در مورد مستربچ مایع از طریق یک پمپ پریستالتیک. استفاده از مستربچ های مایع امکان دستیابی به دوزهای بسیار دقیق را علاوه بر تغییرات سریع رنگ بین تولیدات فراهم می کند.

 

مستربچ ها را می توان در اکثر فرآیندها استفاده کرد، به جز قالب گیری چرخشی، پلاستیزول و سایر سیستم های رزین مایع. می توانید مقاله مستربچ چیست را مطالعه کنید.

 

مستربچ ضد اشعه ماوراء بنفش

مستربچ های ضد اشعه ماوراء بنفش با هدف محافظت از پلاستیک در برابر زوال ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید ساخته شدند.

 

ADPLAST طیف گسترده ای از مستربچ های ضد UV را ارائه می دهد. این محصولات در زمینه هایی مانند کشاورزی، بسته بندی مواد غذایی، پلیمرهایی مانند PE، PP و غیره قابل استفاده هستند و بر اساس آخرین نسل از تثبیت کننده های HALS، از درجه های استاندارد تا تثبیت کننده های با کارایی بالا متفاوت هستند.

کاربرد مستربچ آنتی یووی

 

پلیمرها به زوال ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید بسیار حساس هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض بیرون نیاز به محافظت دارند.

دو نوع حفاظت وجود دارد که ممکن است به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرد:

جذب اشعه ماوراء بنفش توسط مولکول های بنزوفنون یا بنزوتریازول
محافظت در برابر شکافتن زنجیره های پلیمری از طریق مولکول هایی به نام "HALS"

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند اثرات نامطلوبی بر عمر مفید محصولات پلاستیکی داشته باشد. اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند پیوندهای شیمیایی موجود در پلیمر را از بین ببرد. تخریب عکس باعث ترک خوردن، گچی، تغییر رنگ و از بین رفتن خواص فیزیکی می شود. بنابراین، بسته های تثبیت کننده UV برای اطمینان از پلیمر حیاتی هستند. به طور کلی، تثبیت‌کننده‌های UV بر اساس دو دسته‌بندی دسته‌بندی می‌شوند: جاذب‌های UV و تثبیت‌کننده‌های نور آمین مانع (HALS). مستربچ های تثبیت کننده اشعه ماوراء بنفش با کارایی بالا، پایداری مطلوب در برابر اشعه ماوراء بنفش را برای برآورده کردن نیازهای فعلی و آتی ارائه می دهند.

مزایای مستربچ آنتی یووی

مقاومت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش برای برآورده کردن الزامات استفاده نهایی. تعادل بهینه بین پایداری UV و پایداری حرارتی طولانی مدت. محصولات متناسب با الزامات استفاده نهایی. پردازش پذیری خوب

کاربردها و سیستم تثبیت کننده UV 

  • فیلم های پلی الفین (برای ضخامت دیواره نازک مانند فیلم، HALS تثبیت کننده UV کارآمدتر از جاذب های UV است)

  • قالب گیری تزریقی پلی الفین (مخلوط HALS هم افزایی)

  • فیبر PP رنگدانه شده (مستربچ ترکیبی بین HALS و جاذب UV)
  • لوله های PP (HALS)

ویژگی مستربچ آنتی یووی

  • ظاهر • سفید روشن
  • اشکال • گلوله
  • میزان کاربرد • 0.5 – 3 درصد حجمی
  • حامل پایه • هموپلیمر پلی پروپیلن
  • سازگار کننده • پلی پروپیلن
  • ۰۱/۱۲/۱۱
  • رویا مهدی لو

تولید مستربچ

مستربچ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی