صنعت

  • ۰
  • ۰

در زندگی مدرن ما، که تحت سلطه کالایی است، تصور روزی بدون محصولات پلاستیکی دشوار است. آنها همه جا در اطراف ما هستند. پلاستیک ها چه برای مصارف شخصی و چه برای مقاصد تجاری، محصولات زیادی تولید می کنند که ما نمی توانیم بدون آنها کار کنیم. از مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی، تغذیه، حمل‌ونقل، سرپناه و ایمنی گرفته تا امنیت، ارتباطات، فعالیت‌های اوقات فراغت و صنایع، شما نام ببرید و پلاستیک در آنجا استفاده می‌شود. وجود این پلیمر در همه جا چنان است که اگر از زندگی ما حذف می شد، ممکن بود جامعه ما از هم بپاشد.

این پلیمر واقعاً تفاوت بزرگی در مسیر زندگی ما ایجاد کرده است و در طول سال ها، پلاستیک فقط از نظر خواص، قابلیت استفاده و حتی توانایی بازیافت به مواد قابل استفاده بهتر شده است. در حالی که مزایای فراوانی دارد، اما کاستی های مشخصی نیز دارد. یکی از این ویژگی ها ایجاد الکتریسیته ساکن بر روی سطح آن در هنگام پردازش و جابجایی است که به این دلیل رخ می دهد که پلاستیک رسانای ضعیفی است. تجمع و تخلیه بار ساکن روی یک سطح پلاستیکی می تواند چندین اثر نامطلوب داشته باشد. این شامل:

  • تجمع ذرات گرد و غبار روی سطح محصول پلاستیکی. این به طور فزاینده ای برای شرکت ها تبدیل به یک چالش شده است زیرا آنها همچنان به ارتقای استانداردهای کیفیت خود ادامه می دهند
  • تخلیه الکترواستاتیک خطر برخی مواد ذخیره شده در ظروف پلاستیکی را افزایش می دهد، به ویژه موادی مانند مواد شیمیایی و پودرهای قابل اشتعال.
  • جاذبه ایستا منجر به چسبیدن پلاستیک های نازک به هم می شود
  • اقلام الکترونیکی ممکن است آسیب ببینند اگر مواد بسته بندی آنها دارای بار ثابتی باشد
  • بار استاتیک می تواند اثر آزاردهنده ای داشته باشد زیرا باعث می شود دو جسم پلاستیکی به هم بچسبند. با این حال، تنها چند مرحله ساده می تواند بار ساکن را از بین ببرد و حتی از تکرار مجدد آن جلوگیری کند.
  • یک ورق خشک کن را در داخل و خارج جعبه پلاستیکی بمالید. این امر با رسانایی بیشتر جعبه، استاتیک را از بین می برد
  • آب همچنین رسانایی یک سطح را افزایش می دهد. بنابراین، مرطوب کردن جعبه با یک حوله کاغذی مرطوب این کار را انجام می دهد
  • از اسپری یا فوم ضد الکتریسیته ساکن روی سطح استفاده کنید. این یک پوسته رسانایی ایجاد می کند که از ایجاد استاتیک جلوگیری می کند.

چنین راه حل هایی همیشه عملی نیستند.

نوآوری محصول برای جلوگیری از بار استاتیک

صنعت پلاستیک در دهه گذشته در حال رشد بوده است زیرا شاهد ورود چندین محصول نوآورانه به بازار بوده است که ارزش و قابلیت استفاده محصولات نهایی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. و یکی از بسیاری از ایده های نوآورانه ای که فضای شناخته شده ای را برای خود ایجاد کرده است مستربچ های آنتی استاتیک تولید شده توسط هامون بسپار است. هامون بسپار، جزو لیست برترین تولیدکننده مستربچ در ایران. این MB های آنتی استاتیک با استفاده از ترکیب افزودنی هم افزایی برای حداقل مقاومت سطحی تولید می شوند که خطر بارهای ساکن بر روی مواد پلاستیکی را از بین می برد.

افزودنی ها به طور یکنواخت پراکنده می شوند تا به پلیمر خواص آنتی استاتیک بهتری در سطوح اضافه پایین تر بدهند و به راحتی برای LDPE، LLDPE و HDPE قابل استفاده باشند. سطح افزودن بر اساس الزامات SR تعیین می شود به طوری که پلیمر برای انواع مختلف مصارف از جمله بسته بندی مواد غذایی، قطعات خودرو، اسباب بازی ها، موانع جاده، مبلمان و کالاهای خانگی، مسکن برقی، قطعات پزشکی، کیف های حمل و نقل، کاملا مناسب است. فیلم های تنفسی و غیر قابل تنفس، لباس ها، کیسه های بافته شده به چند مورد اشاره می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه Antistatic MB این است که آنها هر دو نوع مهاجرت و غیر مهاجرت را شامل می شوند. این در یک لایه مولکولی یا غیر مولکولی عمل می کند و با جذب رطوبت از جو، مقاومت سطح را کاهش می دهد. هامون بسپار همچنین MB های آنتی استاتیک را ارائه می دهد که بر اساس عوامل مشتق آمین هستند. آنها حتی در شرایط کم رطوبت نیز کارآمد هستند.

امروزه هر برندی بی وقفه برای تولید محصولاتی فراتر از انتظارات مشتری تلاش می کند. چنان رقابتی در هر صنعتی است که جذب و حفظ مشتریان نه تنها یک چالش مداوم است، بلکه یک مبارزه دائمی برای پیشی گرفتن از رقبا است. با این حال، وقتی نوآوری مانند Antistatic MB با توانایی‌های درخشان وارد بازار می‌شود تا یکی از مزاحم‌ترین ویژگی‌های محصولات پلاستیکی را حل کند، مطمئناً تفاوت زیادی در نحوه توسعه محصولات نهایی ایجاد می‌کند. و این کاری است که انجام داده است. محصولی هوشمندانه توسعه یافته، Antistatic MB در رده خود با اطمینان تضمین شده که هر بار تغییر ایجاد خواهد کرد، برجسته است.

 

  • ۰۱/۱۱/۰۱
  • رویا مهدی لو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی